טיפוח עור בחזית המחקר המדעי

השילוב בין יכולות טכנולוגיות של אומת הסטארט אפ לצד משאבי טבע ייחודיים בתחום הטיפוח והבריאות כגון ים המלח הביאו להקמתם של חברות שונות העוסקות בפיתוח של מוצרי בריאות ויופי העושות שימוש במוצרים וחומרים טבעיים לחלוטין ללא שימוש לעיתים אפילו בפרבנים שהם למעשה חומרי השימור של מוצרי הקוסמטיקה השונים שכולנו משתמשים בהם ואפילו ללא שמן מינרלים. מגוון מוצרים ממוצרי אנטי אייג'ינג, בשמים, תוספי מזון, מוצרי ספא, מסכה לפנים, קוסמטיקה לבתי מלון ועוד שהם על טהרת הטבע וסודותיו ולרוב עם העשרה של נוגדי חימצון וויטמנים אחרים המופקים מצמחים.

במוצרים שמעושרים במינרלים המופקים מים המלח ניתן למצוא יכולות ריפוי ומניעה של מחלות שונות כגון פסוראזיס, אקנה ודלקת פרקים, בעוד שאם מדובר במוצרי טיפוח אז הדגש הוא על חידוש העור ושיקומו או חידוש השיער ושיקומו – תלוי באופי המוצר. אחד השילובים המוצלחים של קו מוצרים מהסוג הנ"ל הוא פרולטה שיוצר שילוב מעניין מאוד בין ריחות של פירות אקזוטיים ורעננות של צמחים לבין הרגשת המגע של חלב הנועד ליצור תחושות חדשות בעור הפנים, הגוף או בקרקפת. החברות השונות בישראל נחלקות ביניהן גם על פי אופי השיווק של המוצרים שלהם – חלקן בנו מותג בינלאומי כגון אהבה, אחרות הולכות על בניית חנויות קונספט ברחבי העולם, התקשרות מול מפיצים מקומיים כגון רשתות פארמה או קוסמטיקה ויש המתמקדים בקהל הרפואי, כלומר אנשי מקצוע או שעובדים ישירות מול חדרי ספא ובתי מלון – למודל השיווקי חשיבות גדולה שכן הוא מאפשר גמישות ותזרים מזומנים ההכרחי כל כך לחברות המשקיעות הון עתק במחקר ופיתוח. ישנן חברות שצמחו דווקא מתוך חממות טכנולוגיות או רפואיות ובמקרה שלהן מודל ההכנסות וההתפתחות דומה מאוד למודלים של סטארט אפים טכנולוגיים ישראלים או כאלו שצמחו בתחום הרפואי. כל אחת מפלסת את דרכה בעולם והגורמים הממשלתיים מנסים במקרים רבים לסייע או לפחות לא להפריע ולחנוק את המיזם עוד בטרם שקיבל הזדמנות להגיע אל השוק ולנסות את מזלו. ישנן חברות שפרט למותג שלהן גם מייצרות בפרייבט לייבל מוצרים עבור מותגים אחרים מה שמאפשר להן חדירה לשווקים בצורה שונה כגון שמפו ללא מלחים.